ديزل ژنراتور ديزل ژنراتور .

ديزل ژنراتور

كمپوست قارچ

كمپوست قارچ دكمه اي چيست؟

كمپوست قارچ به مخلوطي از بقاياي حيواني و بقاياي گياهي گفته مي شود.كمپوست قارچ در روش هاي سنتي از كود اسب توليد مي شده است. استفاده از كود اسب براي توليد كمپوست قارچ خوراكي به علت تامين مواد غذايي مورد نياز قارچ بسيار موثر بوده است. در حال حاضر براي توليد كمپوست قارچ خوراكي و كمپوست قارچ دكمه اي از ساير مواد به ويژه بقاياي گياهي و مواد زائد سلولزدار كارخانجات قند، كاغذ و... استفاده مي شود.

http://www.irangharch.com/img/compost.jpg

آشنايي با روش هاي توليدwww.irangharch.com كمپوست قارچ دكمه اي

مواد تشكيل دهنده كمپوست قارچ در روش سنتي:

1-مكمل هاي غذايي

2-كود اسبي

3-مواد غذايي كنسانتره

4-كودهاي ازته

5-املاح معدني

مواد تشكيل دهنده كمپوست قارچ در روش امروزي:

1-كاه و كلش

2-كربو هيدرات(سبوس گندم)

3-كود مرغي

4-كودهاي شيميايي


روش هاي توليد كمپوست قارچ دكمه اي
توليد كمپوست قارچ دكمه اي به دو صورت انجام مي گيرد:

الف) توليد كمپوست قارچ دكمه اي به روش دراز مدت

الف) توليد كمپوست قارچ دكمه اي به روش كوتاه مدت

توليد كمپوست قارچ دكمه اي به روش درازمدت يك روش قديمي در ساخت كمپوست قارچ دكمه اي است. اين روش براي پرورش قارچ در سطح تجاري مناسب نمي باشد. استفاده از اين روش در توليد حجم بالاي قارچ دكمه اي به صرفه نيست. شايان ذكر است كه علي رغم اقتصادي نبودن اين روش به علت گراني تكنولوژي روش كوتاه مدت اين روش همچنان در كشورهاي آسيايي مورد استفاده قرار مي گيرد.

روش توليد كمپوست قارچ دكمه اي به صورت كوتاه مدت به مراتب سريع تر و پيشرفته تر از روش هاي گذشته است و براي پرورش قارچ در حجم تجاري بسيار به صرفه و اقتصادي است.


قارچ خوراكي- قارچ صدفي |قارچ خوراكي www.irangharch.com
:

قارچ دكمه اي در حدود پنجاه سال است مه به صورت تجاري و پرورش در ايران رايج شده است. در پرورش قارچ دكمه اي خاك پوششي، كمپوست قارچ دكمه اي و بذر قارچ دكمه اي در كنار ايجاد شرايط مناسب محيطي مي توان ه محصول بسيار مناسبي رسيد.

ايران قارچ با ارائه با كيفيت ترين محصولات در صنعت قارچ مفتخر است در خدمت صنعت كاران قارچ باشد.

ارائه بهترين كمپوست قارچ دكمه اي در دو نوع كمپوست بلوكي و كمپوست كيسه اي با قيمت كارخانه با تحويل فوري

ارائه بهترين خاك پوششي در دو نوع داخلي و وارداتي . خاك پوششي هلندي

ارئه بذر قارچ خوراكي، بذر قارچ دكمه اي، بذر قارچ صدفي و بذر قارچ دارويي با بهترين كيفيت

ارائه تجهيزات سالن قارچ، هيتر، فن تهويه ، فن سانترفيوژ ،رطوبت ساز پروانه اي و ...


پاستوريزه كردن و قيمت بذر كمپوست قارچ دكمه اي
:
نحوه پاستوريزه كردن كمپوست قارچ دكمه ايhttp://www.irangharch.com :

براي پاستوريزه كردن كمپوست قارچ دكمه اي ابتدا قفسه ها و جعبه ها را با كمپوست قارچ دكمه اي تهيه شده در مرحله اول پر نموده و در اتاق پاستورازيسيون به فاصله 20 سانتي متري روي هم قرار مي دهيم.به گونه اي كه جريان هوا و بخار از ميان آنها به راحتي عبور نمايد. به تدريج بر اثر افزايش فعاليت ميكروبي درون كمپوست قارچ دكمه اي ، حرارت درون كمپوست قارچ دكمه اي افزايش مي يابد. در اين هنگام بايد درهاي اتاق كاملا بسته باشد تا از خروج حرارت جلوگيري شود.

درجه حرارت كمپوست قارچ دكمه اي www.irangharch.com در اين مرحله به 52 تا 53 درجه سلسيلوس مي رسد. بايد مراقب بود كه درجه حرارتدر تمامي قفسه هاي حاوي كمپوست www.irangharch.com قارچ دكمه اي به طور يكنواخت ايجاد شود.

كمپوست قارچ دكمه اي را به مدت 2 تا 4 روز در حرارت 52 تا 54 درجه نگاه مي دارند.پس درجه مصنوعي به وسيله بخار آب گرم ه 59 تا 60 درجه افزايش مي يابد.

پس از 8 ساعت به تدريج هر دو ساعت 2 تا 3 درجه از حرارت كمپوست قارچ دكمه اي كاسته مي شود تا جددا حرارت به 52 تا 54 درجه برسد.سپس كمپوست قارچ دكمه اي براي 5 روز در اين حرارت نگهداري مي شود تا امونياك موجود در آن كاملا از بين برود. در اين هنگام كمپوست قارچ دكمه اي را خنك كرده تا حرارت ان به 25 تا 25 درجه برسد. در تمامي اين مراحل بايد رطوت نسبي كافي در اطراف كمپوستwww.irangharch.com قارچ دكمه اي وجود داشته باشد تا از خشك شدن سطح كمپوست قارچ دكمه اي جلوگيري كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۷:۳۲ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :